Digitale brætspil hjælper pap-udgaverne
af Jacob Herold d. 29. February 2012
Hvis du troede at iPad’en kun kunne bruges som ekstravagant lagerplads til PDF-samlingen af brætspilsregler og nogle få ganske udmærkede digitale versioner, så tro om igen. Selvom man som inkarneret papskubber kan tage sig selv i at skule lidt til de ikke-analoge udgaver af et givent yndlingsspil, kan den rette tilgang være med til at sprede papbudskabet ud i verden – noget som vi hos Papskubber.dk ser som værende vores fornemste opgave.
Eric Hautemont, stifter af brætspilsfirmaet Days of Wonder, der står bag klassikere som blandt andet Small World og Ticket to Ride, fortæller i et artikelinterview med internettegneserien Penny Arcade om hvordan de digitale udgaver er med til at gavne salget af de mere håndgribelige papversioner.
Det er en interessant artikel, der tager udgangspunkt i tanken om at introduktionen af et godt spil til en gruppe mennesker, vil resultere i at mange af dem vil gå ud og købe det selv. Artiklen kommer også ind på hvordan den digitale version af Ticket to Ride til iPhone var med til at øge salget af brætspillet med 70 procent efter udgivelsen, i og med at det er en billig udgave, der lader folk prøve og eksperimentere med reglerne, for derefter at inspirere dem til at investere i pap-versionen.
Læs hele den spændende artikel på Penny Arcade.