The Red Dragon Inn
af Johnn Esbensen d. 24. July 2010
Eventyret er slut – nu skal der festes….
Du er sammen med dine venner netop hjemvendt fra det seneste eventyr, hvor I succesfuldt dræbte alle monstre og stjal deres skatte. Findes der en bedre måde, at fejre hjemkomsten på end en aften på The Red Dragon Inn, hvor I drikker og spiller natten lang.
Den sidste person som er ædru nok, til at være ved bevidsthed og klog nok til at holde på sine guldmønter, vinder spillet.
Setup
- Bland kortene i Drink Deck og placer dem midt på bordet.
- Hver spiller tager en spilleplade, en rød og en hvid brik, 10 guld og en karakter i form af en bunke kort for henholdsvis Fiona the Volatile, Deirdre the Priestess, Zot the Wizard and Pooky og Gerki the Sneak.
- Resten af guldmønterne repræsenterer “The Inn”.
- Den røde brik placeres på 20 og illustrerer din nuværende Fortitude, mens den hvide brik placeres på 0 og illustrerer din Alcohol Content.
- Bland karakter kortene og læg dem med billedsiden nedad på feltet Deck på spillepladen.
- Træk herefter de 7 øverste kort fra Deck bunken. Disse kort er nu din “hånd” og holdes derfor skjult for de øvrige spillere.
- Træk et kort fra Drink Deck og placer det med billedsiden nedad i feltet Drink Me!. Kig ikke på dette kort endnu.
Runderne
Runderne er opdelt i fire faser.
- Smid kort og træk nye Du må nu smide alle de kort fra din hånd som du ikke længere vil have. Herefter trækker du nye kort til du igen har 7 kort på hånden.
- Action Du må nu spille et Action kort. Hvis du vælger dette, læs da instruktionen på kortet højt, følg instruktionen og smid derefter kortet i Discard bunken. Hvis du spiller “Gambling? I’m In!” starter du en Gambling runde. (mere herom senere).
- Køb drinks Træk et kort fra Drink Deck og placer det med billedsiden nedad øverst i en anden spillers Drink Me! bunke.
- Drik Nu skal der drikkes. Vend det øverste kort i din Drink Me! bunke og følg instruktionerne på kortet. Hvis du ikke har nogen kort i din Drink Me! bunke, rykkes den hvide alkohol brik en tilbage (i retning mod 0).
Gambling, drikkekonkurrence og flere regler
Kortene på hånden er inddelt i Sometimes og Anytime.
Sometimes kortene kan kun spilles, under de omstændigheder der er beskrevet på kortet, mens Anytime kortene kan spilles når som helst.
Gambling begynder hvis en spiller vælger et Gambling I’m in kort under Action runden. I gambling runden spilles der om guldmønter. I en gambling runde kan man vælge at spille et Gambling kort, et Cheating kort eller passe. Den spiller der sidst spillede et gambling eller cheating kort, vinder pengene i puljen.
Drikkekonkurrence starter hvis en spiller trækker et Drinking Contest kort fra Drink bunken. Spillerne trækker hver et kort fra Drink bunken og drikker det kortet viser. Den spiller der drak det højeste alkohol indhold, vinder en guldmønt fra hver af de andre spillere.
Afslutning
Spillerne kan ryge ud af spillet på to måder. Enten ved at løbe tør for guldmønter, eller ved at falde bevidstløs om af druk.
Hvis en spiller ikke har flere guldmønter tilbage, bliver han smidt ud af Red Dragon Inn og dermed ud af spillet. De øvrige spillere fortsætter spillet til der kun er én spiller tilbage.
Hvis en spillers alkohol indhold er lig med eller større end hans Fortitude falder han bevidstløs om af druk og er dermed ude af spillet.
De tilbageværende spillere deler resten af den bevidstløse spillers guld, med kromutter på Red Dragon Inn.
Vurdering af The Red Dragon Inn
Red Dragon Inn er et nemt og sjovt sommerhus- / festspil, som kan spilles af både folk med stor brætspils erfaring, men også af folk, der spiller denne slags spil for første gang. Spillet kan hurtigt laves om til en reelt drikkespil – men hvilket spil kan ikke det?