Episode 9 - 6. May 2016
De to tårne
De to tårne er de to bygningsværker, der knejser stolt i El Grande og Wallenstein, og med udsynet fra dem kigger vi på tårne i brætspil.
Hvordan spiller tårne en funktion i brætspil? Papstinenser vender emnet og kommer omkring en en stak spil med tårne som spilmekanik. Undervejs falder snakken desuden på amerikanske og europæiske spil, hvordan de er designet forskelligt fra tema og stil til komponenter og forsiderne på æskerne med “alvorligt udseende mænd skuende gramt over landet”.
Vi nævnte blandt andet følgende spil
- El Grande
- Wallenstein
- Shogun – Ikke at forveksle med Shogun eller Shogun
- Amerigo
- Dragonscroll
- Mord im Arosa / Hotel Mystery
- Colonia
- Norenberc
- Bruges
- Poseidon’s Kingdom
- Powergrid
- Factory Manager
- Talisman
- Goa
- Catan
- Carcassonne
Papstinenser - Episode 9 - 6. May 2016
Bag mikrofonerne er Kristian Bach Petersen, Morten Greis og Bo Jørgensen
Episoden er produceret af Christian Bechmann og Bo Jørgensen.
Download som mp3 fil her
Abonner på Papstinenser
Hvis du vil være sikker på at du får de nyeste afsnit ned på din smartphone eller pc, så snart de bliver udgivet, så kan du tegne abonnement her. Det er helt gratis.
Lyt til Papstinenser på Spotify
Brug dette link direkte til XML feed med andre smartphones eller afspillere.
Støt os, det varmer!
Vores podcast er gratis for alle at lytte til, men for at kunne holde produktionen kørende kan du støtte os med f.eks. en 10er hver gang vi udgiver en episode. Pengene går ikke til nye brætspil (desværre) men til kabler og mikrofoner og til at lave PR og reklame for podcasten, så vi kan nå endnu længere ud.Velkommen til nye og tak til alle der allerede støtter os.
« Tilbage til oversigten