PrototypeDag onsdag d. 21/5 i Kbh fra kl 10.00
  • OlysteinOlystein maj 2014
    Hej folkens,

Næste prototypeDag i Kbh er på Riccos Kaffebar, Rådhusstræde 4, d. 21/5 fra kl. 10 og frem (såfremt vi er et par stykker).
    Er man frisk på at komme og snakke spildesign, udgivelser og ikke mindst teste prototyper, så smid gerne en notits her. Jeg regner selv med at være der :-)

Venligst,
    Ole Steiness
  • madsbrynnummadsbrynnum maj 2014
    jeg vil gerne komme og lege med et par timer. Regner med at tage mit mutant-terningspil med igen. 

mads
    Det lyder godt, Mads. Vi bliver vist allerede et par stykker, så det skal nok blive til noget på onsdag også :-)

Venligst,
    Ole
  • DanielSPDanielSP maj 2014
    Jeg vil også gerne være med onsdag fra kl. 10 og et par timer frem.
    Jeg ved endnu ikke, hvilket spil jeg tager med, men det bliver et hurtigt lille et.
    Vh,
    Daniel
  • InvisigothInvisigoth maj 2014
    Jeg kommer også.
    Mvh Morten.
  • DanielSPDanielSP maj 2014
    Tak for test i dag af et stadig meget råt design til Brethren of the Coast.
    Jeg har fået god feedback at arbejde videre med.

Min umiddelbare tanke til næste test er, at:
    1) Eliminere fiddliness ved at fjerne afstande på pladen, men bevare de 6 zoner.
    2) Fra start lægge et kort i alle zoner, som spillerne skal forholde sig til med det samme (måske skal man først aktivere kort via udkigsposten).
    3) De irriterende cubes tages ud, fordi skibskortene ikke bevæger sig og man indhenter handelsskibe ved at pege den rigtige retning og have en minimumshastighed. På samme måde kan man flygte fra krigsskibe.
    4) Når tiden er gået får man point for at have bordet handelsskibe og sænket krigsskibe osv.
    5) Overlevende krigsskibe giver en skade, som enten kan betyde nederlag eller er en gene, man tager med til næste mission.
    6) Udfordring bliver at finde på en ny AI for, hvornår krigsskibe angriber en. Er det ok, at de først angriber, hvis man ikke har sænket dem, når de 5 minutter er gået, eller skal de angribe tilbage og genere en i løbet af scenariet?
    Gode ideer. Ift. punkt seks ville jeg helt klart anbefale at forsøge med 3 minutters intervaller. Men spillet skal ikke - synes jeg - stoppe efter de tre minutter. Det er bare der hvor man - så hurtigt som muligt - skal lave upkeep inden man går videre med sine handlinger. Reglen kunne bare være at man ikke må tage andre handlinger før upkeep/AI er klaret. 

Og orlogsskibene skal da klart angribe løbende. 
    Og ift det spil jeg havde med - Mutant Smackdown - kan jeg sige at jeg allerede har lavet et nyt sæt terninger så der nu er tre bunker at vælge mellem. I første omgang bliver det så man skal vælge 2x4 (altså to bunker), men det kan være det senere bare bliver til "vælg otte". Ud over det vil jeg forsøge med et marked hvor man må tage et kort fra, og så er der lige lidt tal der skal justeres så man ikke for eksempel trækker tosset mange kort. 
    Hej, og tak i lige måde. Jeg starter en ny tråd ang. formiddags-prototyping næste uge...

:-) Ole

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion

Tagged