Cramped Kingdoms - "Diplomacy på 15 min."
  • DanielSPDanielSP april 2014
    Hej alle

Jeg (og Asger) har brug for lidt inspiration til navn og tema til et mikrospil, der simpelt kan forklares som Diplomacy på 15 min.

Det er et kortspil for ca. 4 til 12 spillere, som giver fornøjelsen af at indgå og bryde flygtige alliancer, deducere sig frem til de andres kort og vælge de rigtige tidspunkter at angribe.

Målet med spillet er at erobre 4 kort fra ens venstre eller højre nabo og inden da undgå at miste for mange af ens egne kort og dermed blive elimineret.
    Alle begynder med den samme hånd af 7-8 kort. I hver runde lægger alle 2 kort på bordet med billedsiden nedad og afslører dem simultant ét ad gangen.

Kort giver mulighed for at angribe en nabo, destabilisere en nabo, forsvare sig, bytte kort og samle de spillede kort op på hånden igen. Kortenes effekt afhænger selvfølgelig af, hvilke kort ens naboer har spillet.
    Når et angreb lykkes, får man lov til at trække et tilfældigt kort fra naboens hånd.

Jeg tager spillet med til Fastaval og glæder mig til at prøve det med mange spillere.

Vh,
    Daniel
  • JohannesJohannes april 2014
    Quarplomasy? :-)
  • DanielSPDanielSP april 2014
    Spillet har fået arbejdstitlen Cramped Kingdoms.

Jeg har printet en ny udgave til Fastaval, som kan spilles af op til 12 spillere.
    Jeg satser på at få samlet en stor og råbende gruppe med ambitioner om at skabe lidt albuerum ved at eliminere naboer.

Vi ses,
    Daniel

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion

Tagged