Lav kort - let. Indesign og brevfletning tutorial
  • Troels+VastrupTroels Vastrup november 2013
    Jeg har et par gange stillet mig op på en fiktiv papkasse og bræget om Indesign, brevfletning og hvordan man let laver f.eks. en masse kort let.

Nu har jeg endelig taget mig sammen til at skrive en slag tutorial om det. Der er garanteret 117 fejl og stads, skriv dem gerne til mig, så retter jeg løbende.

https://www.dropbox.com/sh/1sj3rm6zjauglqe/jHhVWntc8E

Hvis du ikke ved hvad jeg skriver om her, så gør dig selv en tjeneste og brug 2 minutter på at læse "læs mig først" filen. Det kan spare dig for mere tid end noget andet tip du finder herinde, seriøst.

Tak til Bo, for http://www.papskubber.dk/forum/discussion/comment/1501#Comment_1501

• Allan+JacobsenAllan Jacobsen november 2013
    Super! Før jeg lærte brevfletning i Indesign, brugte jeg brevfletning i Word, og det er langt mere besværligt.

Brevfletning i Indesign er let og går vildt stærkt. Det kan kun anbefales at lære det :)

Troels - en ide til en udvidet guide kunne være, hvordan man får billeder på kortene så. Både som billede et sted på kortet(a la Magic) eller som baggrund.
  • Troels+VastrupTroels Vastrup november 2013
    Det er i eksemplet allerede Allan ;-)
  • Allan+JacobsenAllan Jacobsen november 2013
    hehe, afsløret i ikke at kigge på eksemplet...  :-"
  • Troels+VastrupTroels Vastrup august 2016
    Opdateret med en fil hvor der kan laves brevfletning til 9 kort per side (9 kort per side  - skabelon.indd). Det er meget bedre end at printe med "print 9 kort per side" funktion de fleste printere har, på den her måde står kort præcist ved siden af hinanden.
    Der er ingen brevfletning i filen, det skal du selv lave ;-)

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion

Tagged