Tests af prototyper i dagtimerne - næste gang onsdag d. 26. juni
  • OlysteinOlystein maj 2013

Hej folkens,

Er der nogle, der er friske på at teste mit spil/få testet eget spil i dagtimerne en dag? Da jeg pt. arbejder fuld tid med egne spil designs, OG har to små børn i institution, er jeg først og fremmest interesseret i at teste i dagtimerne (kl. 9 - 16) i Københavns-området.

Jeg kan ikke tilbyde andet end kreditering i reglerne, god underholdning undervejs, og snacks/pizza :-) Alternativt stiller jeg selvfølgelig op til test af andres spil - noget for noget! ...og hvad er bedre end at få sit spil testet af en gammel spildesigner/spiljournalist/kvalitetssikringschef (QA Manager)  :-P

Det, jeg gerne vil have testet, er et Western-adventure-brætspil (med et tematisk kampsystem), som er næsten færdigt. Alternativt udvidelsespakker til Police Precinct, skønt Western-spillet haster lidt mere... (har kontrakter på hele skidtet).

Lad mig endelig høre, hvis du kan deltage (med eller uden egne designs)!

Takker,

Venligst,

Ole Steiness

• Troels+VastrupTroels Vastrup maj 2013
    Jeg har fri de fleste onsdage, så det er en mulighed. Pt har jeg/vi ikke noget 2 personers spil, men dels er der workarounds på det og dels kan vi måske snakke anden for for noget for noget. F.eks. Du fortæller mig lidt om hvordan du sparker døre ind, kontakter etc.?

Jeg er nogenlunde kompetent, men meget ærlig og lidt hård, tester. Jeg har godt nok spillet AITOW før og givet lidt feedback, men det skal vel ikke være en hindring.

Hård, men fair, Troels :-)  Du skal være meget velkommen... Westernspillet har fået nogle ændringer siden sidst, og denne gang er det trods alt ikke blindtest. Så det er helt ok at have prøvet det før.

Hvad med onsdag næste uge?

Spillet er i øvrigt for 2 - 5 spillere, så andre er også meget velkomne.

Jeg deler naturligvis gerne ud af mine erfaringer med at sparke døre ind, Troels... :-)

VH Ole

• PoulMPoulM maj 2013
    Jeg er helt frisk! Jeg har selv 2 spil, jeg gerne vil have testet - Troels har faktisk prøvet det ene, men har vurderet begge.

Ka' godt lide Troels' ydmyge bemærkning, "Jeg er nogenlunde kompetent"... LOL!!!!

Herligt, Poul, det bliver godt at se dig igen!

Ser pludseligt, at jeg er ved at stable en ny Prototype Event på benene, bare i dagtimerne :-)

Skal vi så sige onsdag næste uge, f.eks. kl. 10? Så skal vi bare finde os et centralt sted i Kbh...

Alle er selvfølgelig velkomne...

• NorskerNorsker maj 2013
    Jeg er også frisk på at teste i dagtimerne, men kun mandage og fredage for tiden, og helst ikke i den kommende uge.
    /Jeppe

Det lyder godt, Jeppe!

Onsdag næste uge er også helt umulig for mig, opdager jeg, da det jo er Grundlovsdag = børn hjemme fra institution.

Hvad med mandag i stedet, eller (hvis det skal være en onsdag) d. 19.? (langt væk, I know).

• madsbrynnummadsbrynnum maj 2013
    Dagtimerne passer i princippet også mig gerne. Dog nok heller ikke i den kommende uge. 

m
  • PoulMPoulM maj 2013
    Mandag er ok med mig, både d. 3. og d. 10.

Jeg vil foreslå at mødes på en cafe, så man kan hygge sig med spil over en kop kaffe. Der er oceaner af cafeer i den indre by, specielt i firkanten mellem Købmagergade og Fiolstræde og rundt omkring. Der er fx Palludans cafe i Fiolstræde og Cafe Baresso rundt omkring. Spørgsmålet er bordpladsen. 

• NorskerNorsker maj 2013

Olystein said:

Hvad med mandag i stedet, eller (hvis det skal være en onsdag) d. 19.? (langt væk, I know).

Det skal være mandag eller fredag for mit vedkommende, så 19/6 er ikke god.
    /Jeppe
  • JohannesJohannes maj 2013
    Hej Ole ... havde ikke set at du havde skrevet her. Jeg kan godt den 19. juni, så længe programmet ikke er alt for hårdt (Jeg har nattevagt samme nat) - men 3-4 timer vil være okay.

Café AE ved Nørrebro Station plejer at have god plads/bordplads.

Biblioteket på Rentemestervej ville også være en mulighed - enten i Caféen eller ovenpå. Generelt tror at de fleste Biblioteker vil være ret åbne for den slags ting i dagtiden, hvor de ikke har så mange brugere - altså såfremt de har lokalerne til det.

-Johannes

P.S. Andre dage jeg ville kunne: Tirs. 18 ellers mellem fre. 21/6 og onsdag 26/6 (begge incl.)
  • madsbrynnummadsbrynnum maj 2013
    Mandag d. 10. ville jeg godt kunne finde et par timer midt på dagen. Ricos i Rådhusstræde har både god kaffe og god plads. 

m
  • PoulMPoulM maj 2013
    Hvad så med mandag d. 10. juni?

Ricos i Rådhusstræde er fint med mig.

Det kan blive kl. 10 eller 14 eller hvis nogen har andre forslag. Jeg er frisk på selv kl. 9!

Herligt, tak for al den interesse!

Jeg er desværre på ferie fra d. 7. til d. 15...

De andre foreslåede dage er fine for mig, f.eks. d. 3/6, 18/6, 19/6 eller 21/6?

Western-spillet er sjovest, hvis vi er et par stykker, men det kan spilles af 2-5 spillere.

Venligst,

Ole

• DanielSPDanielSP juni 2013
    Hej Ole

Godt initiativ, som jeg først har set nu. Jeg er som udgangspunkt altid interesseret i at deltage i test - selvfølgelig både af dit, andres spil og mine egne - afhængig af tidspunktet.

Den 5. havde været perfekt for mig, fordi Grundlovsdag betyder fri fra arbejde, men af dine seneste forslag vil jeg kunne deltage den 21. juni efter frokost, hvis det kan bruges til noget.

Vh,
    Daniel
  • TejsTejs juni 2013
    Jeg er også klar på test i dagtimerne og da jeg har skiftende vagter, så er det ikke en fast ugedag, som er bedst for mig...

Jeg kan d. 21/6 hvis det er, vil gerne have testet Made In China. Men er også frisk på at taste jeres spil, hvis det er...

/Tejs
  • OlysteinOlystein juni 2013

Det er godt at høre. Det lader i hvert fald til, at vi kan samle en masse fredag d. 21.

Hvad med Ricos i Rådhusstræde, som blev foreslået tidligere, kl. 10? En enkelt spil-session med mit Western-spil er ganske fint, så hvis vi er et par stykker, og/eller hænger ud mere end 1½ time, så kan vi nå at teste andres spil, også...

:-9 Ole

• JohannesJohannes juni 2013
    Det er hermed skrevet i kalenderen. Vi ses den 21.

Jeg har nok ikke så meget med selv. Muligvis vil jeg gerne have lidt feedback på en handels-mekanik jeg bakser lidt med til et spil.
  • PoulMPoulM juni 2013
    Fredag d. 21. juni kl. 10 i Riccos på Rådhusstræde er skrevet i min kalender!

Vi ses.

• TejsTejs juni 2013
    Jeg kommer også fredag d 21. 
    Og tager Made In China med, til hvis der er tid og stemning for det...

/Tejs
  • madsbrynnummadsbrynnum juni 2013
    Jeg sidder lige for tiden og arbejder på et læringsspil om offentlig-private samarbejder til GameTools. Hvis en fire stykker af jer kunne have lyst til at prøve det der d. 21. så kunne vi bytte mod at to af os herindefra tester noget andet. Det tager et par timer og er lidt anderledes end et klassisk hobbyspil. 

What say you?

m

Det lyder spændende og også meget muligt, Mads!

Af muligt fremmødte d. 21. ser jeg: Ole (OlyStein), Jeppe (Norsker), Paul, Johannes, Daniel (efter frokost), Tejs, Mads + to af Mads' folk. Det er ni mennesker, og altså nok til at køre to spilsessioner på én gang.

Jeg foreslår derfor, at vi mødes kl. 10 (undtagen Daniel, der kommer efter frokost) på Ricos, hvor vi først spiller to spil, samtidigt, i to grupper: For eksempel mit Western-spil og et af Pauls to designs.

Dernæst spiller vi Mads' læringspil, samt Tejs' Made in China.

Vi giver også feedback på Johannes' handels-mekanik-idé...

Hvordan lyder det? Har jeg glemt noget?

Venligst,

Ole :-)

• JF_JF_ juni 2013
    Jeg kan ikke d. 21.,  men hvis det er noget der sker igen, så er jeg frisk på at teste i dagtimerne.
    Kan i reglen mandage, onsdage og fredage efter d. 5 juli.

Jeg arbejder på pt et casual naval spil.

vh.
    Johannes (Følsgaard;)
    Det lyder som en god plan, Ole.

Jeg tror dog ikke det bliver nødvendigt med feedback på min handelsmekanik. Jeg sad og puslede og regnede 5-6 timer på den anden dag og jeg tror at jeg fik den nogenlunde på plads. Til gengæld har jeg rigtig mange andre kvaler med mit spil, som jeg måske kan få lidt hjælp med, hvis der bliver tid.

Den anden Johannes ;-)

P.S. Jeg har desværre travlt med at holde ferie i juli

I øvrigt er jeg også helt med på at køre en prototype-formiddag onsdag d. 19. eller 26. juni, hvis der er nogle, der er friske på en ekstra dag :-)

VH Ole

• TejsTejs juni 2013
    Lyder som en god plan, vi ses :-)
    Jeg kan muligvis godt den 26.

Det lyder godt - måske kan vi lokke Troels og andre med, også?

:-) Ole

• madsbrynnummadsbrynnum juni 2013
    Jeg er frisk fredag og tager både spil og kollega med. 

m
  • Troels+VastrupTroels Vastrup juni 2013
    Jeg kan godt d. 26. i dagstimerne (indtil børn skal hentes).

Herligt, så her er den opdaterede plan!

Prototype-dag i morgen fredag d. 21/6 kl. 10 - ? på Riccos, Rådhusstræde 4a, Kbh. (8 har meldt positivt tilbage, jeg håber, vi ser dem alle)

Samt

Prototype-dag i på onsdag d. 26/6 kl. 10 - ? på Riccos, Rådhusstræde 4a, Kbh. (indtil videre Johannes S., Troels V. og mig - forhåbentligt kan vi få flere med).

Glæder mig til at ses og prototype med jer en eller begge dag!

Mit tlf.nr. er i øvrigt 61 66 02 70 (email: olesteiness(at)gmail.com).

Venligst,

Ole Steiness

Jeg kommer formentlig allerede fra kl. 10 i morgen.
    Jeg tager et spil med, hvis der bliver tid til det.
    Vh,
    Daniel

Fedt - vi prøver at presse så meget ind, som muligt :-)

Ses snart!

Venligst,

Ole

Hej folkens,

Vil bare sige, at test idag gik godt - vi fik spillet mit Western-spil, Daniels guldgraver-spil og Tejs' Made In China. Tak til alle for godt arrangement, som vi gentager på onsdag d. 26., samme tid, samme sted - alle er velkomne!

I øvrigt er Riccos på Rådhusstræde perfekt til prototyping - så tak for tippet til Mads :-)

Venligst,

Ole Steiness

• TejsTejs juni 2013
    Ja, det var et fedt sted og det var rigtig hyggeligt...
    Jeg glæder mig til at prøve spillene igen :-)
    Bare ikke lige onsdag, men når jeg er tilbage fra ferie, så er jeg frisk...

/Tejs
    Ja, tak for sidst. Vi ses onsdag.
    Jeg er stadigt med på onsdag.
    Herligt! Så er vi mindst tre :-)
  • NordalNordal juni 2013
    Kære Ole, Troels, Olystein mv. 
    Jeg er ny mand på sitet her, men vil meget gerne deltage i morgen kl. 10. Jeg har spillet brætspil i mange år og en barsel gør det muligt at dukke op. Hvis i er friske på at modtage nyt blod, møder jeg gerne op og tester efter bedste evne. Lars
    Tak for sidst.
    Jeg kommer også forbi i morgen.
    Vh,
    Daniel

Herligt - glæder mig til at se jer... og velkommen til, Lars! Du er meget, meget velkommen.

Jeg håber i øvrigt allerede på at gentage successen næste uge, f.eks. næste onsdag... så hvis I er interesserede, skriv det bag øret (eller i kalenderen)... eller kom med en bedre dato :-)

Ses i morgen, nogle af jer!

VH Ole Steiness / OlyStein

Tak, for en hyggelig spiltest. Jeg kan ikke de næste par uger, men hvis der er nogen der er interesserede vil jeg kunne ons. d. 17. og ons. 24. juli. (d. 17. dog kun til 13:30)

Forsat god summer
    -Johannes

Tak og i lige måde. Jeg holder ferie i uge 29-30, så de er mindre gode for mig.

Næste uge kan jeg hele ugen, og såfremt nogle er friske, kunne vi evt. mødes mandag d. 1. eller onsdag d. 3. kl. 10 til mere hygge og spiltests...?

VH Ole :-)

Måske en ny - og mere sigende tråd Ole?

/Den flinke moderator
    Tak for al den brugbare feedback onsdag og sidste uge.
    Jeg er på ferie de næste 14 dage, men derefter er jeg interesseret i ad hoc-test igen.
    /daniel

Jeg har fulgt Troels' opfordring og lavet en ny tråd om prototypeFormiddage, forhåbentligt mere sigende :-)

Skriv jer op der, hvis I har lyst til at komme og være med:

http://www.papskubber.dk/forum/discussion/319/prototypeformiddag-onsdag-d.-3.-juli-i-kbh#Item_2

Hej fremmede!

Det ser ud som om du er ny her. Hvis du har lyst til at være med, så klik på en af disse knapper!

Log ind via Facebook

Log ind Ansøg om medlemskab

In this Discussion

Tagged